Međunarodni talgo voz ponovo povezao Sarajevo i Ploče

Objavio/la: Urednik Portala, 01.07.2022

Sezonski brzi voz, koji je jutros krenuo na promotivnu vožnju sa Željezničke stanice Sarajevo, stigao je u Ploče.

Generalni direktor Javnog preduzeća Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine Enis Džafić kazao je da je to prvi međunarodni talgo voz na relaciji Sarajevo-Ploče i podsjetio da je nakon 8,5 godina konačno postignut sporazum s Hrvatskim željezničkim putničkim prijevozom za otvaranje međunarodne linije i njeno vraćanje u funkciju.

 “Ovo je važan dan za BiH i Hrvatsku i nadam se da će naši korisnicu usluga biti zadovoljni te da će više koristiti ovaj vid prevoza”, istakao je.

Naglasio je da im je cilj da uspostave što bolju saradnju te je potvrdio da rade na tome da od decembra ove godine bude uspostavljena linija Sarajevo – Zagreb.

Prisustvovali su i Zastupnik u Predstavničkom domu Parlamentarne Skupštine BiH i predsjednik Kantonalne organizacije SDA HNK, Edin Mušić, predsjednik Gradskog vijeća Mostara i predsjednik GO SDA Mostar Salem Marić, šef službe za opće i pravne poslove JP Željeznice FBiH u Mostaru, Almir Ačkar. 

Saobraćaj linije Sarajevo – Ploče će se odvijati petkom, subotom i nedjeljom. Polazak voza iz Sarajeva je u 07.15, a dolazak u Ploče u 10.36 sati. Povratak voza iz Ploča je u 18.26, a dolazak u Sarajevo u 21.51 sati. Cijena povratne karte iznosi 41.40 KM, a u jednom smjeru 25 KM.

Putnici koji žele putovati tim vozom, trebaju kupiti voznu kartu najkasnije dan prije planirane vožnje do 14 sati te dostaviti ime i prezime, godinu rođenja i broj pasoša.

Karte se mogu kupiti na prodajnim mjestima u Sarajevu, Hadžićima, Konjicu, Mostaru i Čapljini. Ta procedura je obavezna u cilju efikasnije carinske kontrole i skraćivanja vremena zadržavanja pri prelasku državne granice između Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske u Čapljini.

Uvođenjem te linije nastavljena je priča duga 120 godina, koja je prekinuta 2013. godine.

Prugu od Sarajeva do Ploča započela je Austro-Ugarska, nastavila Kraljevina Jugoslavija, a završila SFRJ. Pruga je bila izgrađivana u više etapa i bila je jedan od najvećih prometnih i infrastrukturnih projekata prošloga vijeka.

Dugačka je gotovo 200 kilometara, sa 27 željezničkih stanica, 71 mostom i 106 tunela. Tuneli su dugački oko 37 kilometara, a među njima je, s preko tri kilometra, najduži tunel Ivan, prokopan kroz istoimenu planinu.

Galerija